Een pet

Mijn pet was een beetje versleten. En de koude winter komt er aan. Ik dus op weg naar Witting in Groningen. Petten van anderen passen niet omdat ik zo'n XXL hoofd heb
Blijken ze deze maand 140 jaar te bestaan! Weinig bedrijven kunnen dat nazeggen. 

Volgens mij kocht mijn pa daar ook zijn alpinopet.



Op deze foto staat mijn pa met pet. Hij is aan het draaien bij Paul Dinges in Farmsum.




Een eeuw geleden was het heel gewoon dat mannen en jongens een hoed of pet droegen. Op deze foto staat een deel van de familie Bakker. Mijn oma Freerkina Bakker zit tweede van rechts. De foto is ongeveer een eeuw oud.

Een andere leuke foto met petten uit de schoenendoos van mijn pa:



Gemaakt in 1941. Mijn pa is hier volgens mij de koetsier en brengt steenkool rond.

Populaire posts van deze blog

Kamp Westerbork Wandeltocht