Ubuntu

Ubuntu

Eigenlijk moet ik niet teveel risico's nemen met mijn computer. Straks ben ik 'alles kwijt'!
Toch ga ik het weer proberen en zet ik Linux naast Windows op mijn computer. Ik ben gek op een experiment en meestal gaat dat goed.

Omdat kortgeleden de nieuwste versie van Ubuntu is uitgekomen leek het mij weer tijd om daar mee te gaan spelen. Ubuntu is een veilig besturingssysteem gebaseerd op Linux. Je kan er ongeveer alles mee doen wat Windows kan - maar dan gratis. Het is wel even wennen.

Ook proberen? Kijk op https://www.ubuntu.com/download/desktop
Als je onzeker bent of dit wel iets voor je is kan je het ook op een tweede oude computer installeren. Zo blaas je nieuw leven in een oud apparaat.

Overigens kan ik gelukkig niet echt 'alles kwijt' zijn want ik maak geregeld automatisch een kopie van mijn eigen bestanden. Dat doen jullie toch ook?


Populaire posts van deze blog

Kamp Westerbork Wandeltocht